Hierna tref je onze algemene voorwaarden. Deze zijn, samen met de verwijzingen die ze bevatten, van toepassing op elke overeenkomst die wij, Ace & Tate Netherlands B.V., met jou sluiten. Mocht je vragen hebben, aarzel dan niet met ons contact te zoeken via hallo@aceandtate.nl of per post: Ace & Tate Netherlands B.V., Sarphatistraat 370-3, 1018 GW, Amsterdam.

We behouden ons het recht voor deze algemene voorwaarden te wijzigen. Je stemt ermee in dat steeds de laatste versie van deze algemene voorwaarden op onze overeenkomst van toepassing zal zijn.

Producten

Wij verkopen op maat gemaakte brillen en zonnebrillen tot en met een maximale sterkte van -10 of +10 en een maximale cilinder van -4 of +4. Onze producten worden gemaakt in overeenstemming met de specificaties die jij op onze website hebt aangegeven (hierna: een “Product” of de “Producten”). Omdat we Producten op maat maken, is het van belang dat je specificaties zorgvuldig aan ons doorgeeft.

Account

Om een Product te bestellen, dien je een account aan te maken. Hiervoor moet je je persoonlijke gegevens aan ons verstrekken. Deze dienen altijd actueel en waarheidsgetrouw te zijn (anders kunnen wij, bijvoorbeeld, je producten niet goed bij je afleveren). We beschermen je persoonsgegevens goed; zie ook ons Privacybeleid.

Bij je account hoort een wachtwoord. Gebruik een sterk wachtwoord en maak je wachtwoord nooit aan anderen bekend. Laat het ons onmiddellijk weten als je je wachtwoord bent verloren, of als je vermoedt dat inbreuk op je account is gemaakt. Je bent zelf verantwoordelijk voor eventueel misbruik van je account (bijvoorbeeld: als iemand anders met jouw wachtwoord een bestelling bij ons plaatst).

Prijs en betaling

De prijs van onze brillen en zonnebrillen staan in onze webshop en hier aangegeven. De verzendkosten binnen Nederland en België nemen wij voor onze rekening. Betaling vindt plaats via onze online betaalservice, welke door onze Payment Service Provider Adyen B.V. wordt verzorgd. Alle prijzen op de website zijn inclusief BTW.

Levering

Wij leveren je product af op het adres dat je tijdens je bestelling hebt opgegeven in het bestelproces. De distributie binnen Nederland wordt verzorgd door Post NL en de bezorging in België gaat via UPS en DPD. Zodra je bestelling is verzonden ontvang je een e-mail met daarin een track & trace code zodat je je bestelling kunt volgen. Wanneer je bestelling niet kan worden afgeleverd (omdat je bijvoorbeeld niet thuis bent) zullen Post NL en UPS een nieuwe bezorgafspraak met je maken. Hierna is je bestelling gedurende maximaal 2 weken op te halen bij de dichtstbijzijnde afhaalocatie. Wij doen ons best je bestelling altijd binnen de aangegeven levertijd te leveren, maar aangezien we afhankelijk zijn van derde partijen voor de distributie kunnen we dit niet garanderen. Mocht dit onverhoopt toch niet lukken, dan kun je ons verzoeken (a) het bedrag voor dit product per ommegaande terug te storten, of (b) een vervangend Product (van gelijke waarde) toe te zenden.

Bij bestelling van meerdere producten streven we ernaar al je producten in één pakket te leveren. In verband met logistiek kan het echter voorkomen dat wij niet al je producten tegelijkertijd of in één pakket kunnen leveren. In dit geval zullen wij je hiervan op de hoogte stellen via e-mail.

Indien de verzendverpakking bij levering waarneembaar beschadigd is, verzoeken we je dit zo snel mogelijk doch binnen 7 kalenderdagen aan ons te vermelden.

Retour en ruilen

Je mag je product altijd binnen 30 dagen na ontvangst terugsturen, zonder dat je daarbij een opgave van redenen hoeft te doen. Wij betalen dan de kosten van de terugzending en wij zullen het volledige aankoopbedrag zo snel mogelijk maar in ieder geval binnen 14 dagen na verwerking van het retour terugstorten. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij ons hebt betaald.

Als je product meer dan 30 dagen in je bezit is en er is sprake van een gebrek bij normaal gebruik, neem dan contact op met onze klantenservice via hallo@aceandtate.nl dan zullen we kijken naar een passende oplossing.

Let op: als je iets terugzendt, dan moet dat in overeenstemming met onze verzend richtlijnen die je per email van ons ontvangt – op die manier weten wij zeker dat het product in goede orde bij ons aankomt en kunnen wij gepaste actie ondernemen (bijvoorbeeld: richting onze eigen leveranciers en partners).

Garantie

Wij geven 1 jaar garantie op al onze producten. Indien je product bij normaal gebruik binnen de garantietermijn kapot gaat, heb je recht op een vervangend product. Hiervoor moet je je defecte product, in originele verpakking, aan ons terugsturen (in overeenstemming met onze verzend richtlijnen die je per email van ons ontvangt). Verzendkosten komen voor je eigen rekening.

Aansprakelijkheid

Je bent verplicht voor het gebruik van een product de gebruiks- en waarschuwingsaanwijzingen hieronder zorgvuldig te lezen en in acht te nemen. Wij zijn niet aansprakelijk voor enige schade die je als gevolg van het gebruik van een product mocht lijden, tenzij die schade is ontstaan door onze opzet, grove nalatigheid of bewuste roekeloosheid. Je recht op schadevergoeding zal in elk geval beperkt zijn tot het bedrag van de bestelde en betaalde producten.

Gebruiksaanwijzing

Lees deze instructies om optimaal gebruik te maken van je Ace & Tate bril:

  • Maak de glazen van je bril schoon met het bijgeleverde microvezel doekje. Gebruik eventueel lauw water en vloeibare zeep. Droog vervolgens af met een droge, schone doek (geen keukenpapier). Gebruik geen vochtige doekjes waar alcohol of andere bijtende stoffen in zitten; dit kan de coatings aantasten.
  • Laat de bril niet langdurig in hoge temperaturen liggen zoals op het dashboard van een auto in de brandende zon; het montuur kan dan vervormen en de glazen beschadigd raken.
  • Een zonnebril op sterkte is niet geschikt om te dragen tijdens autorijden in het donker.
  • Buiten bereik van kinderen houden.

Home Try-On Programma

Met het Home Try-On programma kun je kosteloos tot vijf monturen (zonder glazen op sterkte) gedurende vijf werkdagen thuis uitproberen. Gebruik van de Home Try-On is geheel kosteloos.

Cadeaubonnen

Ace & Tate biedt cadeaubonnen aan van €49, €98 en €148. De cadeaubon kan alleen ingewisseld worden voor artikelen van Ace & Tate. De bon blijft voor altijd geldig, er zit geen vervaldatum op de bonnen. De cadeaubon kan niet worden ingewisseld voor contant geld of worden gebruikt voor de aankoop van een andere Ace & Tate cadeaubon. Het is wel mogelijk om een aankoop die je hebt gedaan met een cadeaubon te ruilen. Ace & Tate is niet verantwoordelijk voor verlies, diefstal, beschadiging of ongeautoriseerd gebruik van de cadeaubon.

Wil je de cadeaubon bij je online bestelling verzilveren? In de eerste stap van het bestelproces kunt je de code die vermeld is op de cadeaubon onderaan de pagina invoeren.

Intellectuele eigendomsrechten

Alle intellectuele eigendomsrechten (zoals: auteursrechten, beeldmerken, woordmerken) op onze producten, teksten, beeldmateriaal en al onze andere creaties, rusten uitsluiten bij ons. Je zult deze intellectuele eigendomsrechten respecteren en je staat ervoor in dat jouw gebruik van onze producten en diensten hier geen inbreuk op maakt.

Privacy

We vinden privacy erg belangrijk. Zie ook ons Privacybeleid voor meer informatie.

Klachtregeling

Als je klachten hebt over de uitvoering van de overeenkomst, dan horen we dat graag. Je zult dergelijke klachten tijdig volledig en duidelijk aan ons sturen op hallo@aceandtate.nl. Wij handelen je klacht zo snel mogelijk af, doch uiterlijk binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum dat we je klacht binnen kregen. Als een klacht een langere verwerkingstijd vraagt (bijvoorbeeld omdat wij contact moeten opnemen met de fabriek), dan bevestigen we je klacht binnen 14 dagen, en laten we weten wanneer we een inhoudelijk antwoord verwachten. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Geschillen

Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing. Geschillen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Amsterdam.

Zorgverzekering

Ace & Tate staat bij alle zorgverzekeraars in Nederland bekend als een erkende zorgverlener (AGB-code: 76-088786). Wanneer je een aanvullende verzekering voor brillen hebt kom je in aanmerking voor een Ace & Tate bril. De hoogte van je vergoeding hangt af van je pakket en hoeveel je al van je vergoeding gebruikt hebt.

Nadat jij de bril hebt afgerekend gaan wij de hoogte van je vergoeding checken. Na 30 dagen storten we het te vergoeden bedrag terug op je rekening.

Laatst gewijzigd in juni 2016.