Faq

Om een bril op sterkte te bestellen is een recent brilrecept het enige dat we van je nodig hebben. Hierop staan je oogsterkte (SF of SPH), pupilafstand (PD) en eventueel een cilinderafwijking (C of CYL) + as (A, As, AXI, AXS of AXIS) vermeld. Wanneer je een multifocale bril of een leesbril wilt bestellen dan hebben we ook je additie (ADD) nodig.

Als je geen brilrecept bij de hand hebt kun je deze informatie opvragen bij je opticien of een nieuwe oogmeting laten doen. Mocht je graag een nieuwe oogmeting willen laten doen of heb je nog geen oogmeting gedaan dan kun je altijd een meting inplannen in één van onze winkels. Je kunt hier een afspraak inplannen voor een kosteloze en vrijblijvende oogmeting.

Je kunt ook altijd een oogmeting laten doen bij een lokale opticien wanneer je niet in de buurt woont van onze winkels.

Als je een recente bril op sterkte hebt waar je goed door kijkt kun je hiermee ook langskomen in onze winkels, dan meten we de sterkte hiervan kosteloos door voor je nieuwe bril. Voor het doormeten van je huidige glazen hoef je geen afspraak te maken.

Je kunt er ook voor kiezen om een bril te bestellen en je recept later aan ons door te geven. Dan reserveren wij het model dat je hebt uitgekozen voor je en gaan we aan de slag met je bril zodra we alle gegevens van je binnen hebben.
Je kunt de status van je bestelling zien door in te loggen op je Ace & Tate account. Hier kun je een overzicht vinden van je recente bestellingen en de status van deze bestellingen bekijken.

Je kunt de verwachte levertijd van je bestelling ook altijd vinden in de bevestigingsemail die je van ons hebt ontvangen nadat je de bestelling hebt geplaatst.
Het is zeker mogelijk om je bril af te laten leveren in onze winkels. Je hoeft alleen het adres van de desbetreffende winkel in te vullen als verzendadres, dan sturen wij je bril(len) daar naartoe. Wanneer je bestelling is aangekomen en voor je klaar ligt ontvang je van ons een email ter bevestiging en kun je hem komen ophalen wanneer het jou uitkomt. Je kunt hier alle adressen van onze winkels vinden.
Op dit moment verzenden wij onze brillen naar Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Engeland, Schotland, Ierland, Denemarken en Zweden. Wij betalen altijd voor de verzendkosten, dus er zullen geen extra kosten bovenop de bril komen.
Wanneer je een Ace & Tate bril hebt, maar je recept is veranderd of de glazen zijn beschadigd buiten de garantieperiode, dan kunnen wij nieuwe glazen in je montuur slijpen. Hieronder kun je een overzicht vinden van de verschillende prijzen per type glas. De prijzen zijn inclusief de retourzending van de bril naar ons hoofdkantoor en de verzending terug naar jouw verzendadres. Je kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice voor meer informatie.

Enkelvoudige glazen      €48
Zonnebrilglazen zonder sterkte €48
Zonnebrilglazen op sterkte €78
Multifocale glazen €148
Multifocale zonnebrilglazen €198
In onze winkels in Rotterdam, Amsterdam (alleen Van Woustraat 67), München en Berlijn bieden wij een Same Day Service aan. Deze service biedt je de mogelijkheid om je bril dezelfde dag, of zelfs binnen een uur, op te halen bij één van onze winkels. De kosten zijn €20 en de service is beschikbaar voor brillen met een sterkte tussen de -6.00 en +4.00 en een cilinder tot maximaal -2.
Je kunt al onze locaties en de openingstijden hier vinden. Op dit moment hebben we winkels in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, Antwerpen, München en Berlijn.
Wij bieden kosteloze en vrijblijvende oogmetingen aan in al onze winkels. Je kunt hier heel gemakkelijk een afspraak inplannen op een tijdstip en in een winkel naar keuze.

Als je een goede recente bril op sterkte hebt kun je hiermee ook langskomen in onze winkels, dan meten we de sterkte hiervan kosteloos door voor je nieuwe bril. Voor het doormeten van je huidige glazen hoef je geen afspraak te maken.

Wanneer je bril gesteld moet worden dan kun je altijd even langskomen in onze winkels en dan zullen we je bril direct, kosteloos en zonder afspraak voor je stellen. Je hoeft enkel je bril mee te nemen en wij zullen er vervolgens voor zorgen dat je de winkel uitloopt met een perfect zittende bril.

Je kunt ook in onze winkels terecht voor persoonlijk stijladvies van onze medewerkers. Zij kunnen je helpen bij het uitzoeken van de perfecte bril voor jouw gezichtsvorm, stijl en gelegenheid.
Onze gehele collectie (zowel normale als zonnebrillen) ligt voor je klaar in al onze winkels. Je kunt ze hier passen, persoonlijk stijladvies krijgen van onze medewerkers en direct je favoriete bril(len) bestellen. Als je op zoek bent naar een zonnebril zonder glazen dan kun je deze direct meenemen wanneer dit model op voorraad is.
Het is zeker mogelijk om je bril af te laten leveren in onze winkels. Je hoeft alleen het adres van de desbetreffende winkel in te vullen als verzendadres en dan sturen wij je bril(len) daar naartoe. Wanneer je bestelling is aangekomen en voor je klaar ligt krijg je van ons een email ter bevestiging en kun je hem komen ophalen wanneer het jou uitkomt. Je kunt hier alle adressen van onze winkels vinden.
Wanneer je al een keer een oogmeting hebt gedaan dan kan het zijn dat je een brilrecept hebt meegekregen, tevens kun je je recept vaak vinden op de factuur van je oude bril. Hier kun je de sterkte (SF of SPH), pupilafstand (PD) en eventueel cilinderafwijking (C of CYL) en as (A, As, AXI, AXS of AXIS) op vinden. Wanneer je een lees- of multifocale bril nodig hebt dan zal er ook een additie (ADD) op het recept staan. Met deze gegevens kun je een bril bestellen.

Je hebt nog geen oogmeting gedaan:

Wanneer je nog geen oogmeting hebt gedaan dan kun je dit kosteloos en vrijblijvend laten doen in één van onze winkels. Je kunt hier een afspraak maken voor een meting. Je kunt ook altijd een oogmeting laten doen bij een lokale opticien wanneer je niet in de buurt woont van onze winkels.

Als je niet in de buurt woont van één van onze winkels dan kun je ook een oogmeting doen bij een opticien of optometrist in de buurt. Vergeet niet een kopie van het recept mee naar huis te nemen. Je kunt hier met onze hulp een email naar jouw opticien sturen om je recept op te vragen.
De volgende informatie hebben wij nodig om je bril te kunnen maken:

  • Per oog je sterkte (S, SF of SPH)- en/of cilinder waarde (C of CYL). Let op, niet iedereen heeft een cilinder. Als dit niet op je recept staat dan kun je de cilinder invullen als 0.
  • Als je wel een cilinder hebt dan hebben we ook je as-waarde (A, As, AXI, AXS of AXIS) nodig.
  • Per oog je pupilafstand (PD), mocht dit één waarde zijn deel deze dan door twee


Als je een leesbril of een multifocale bril wilt bestellen dan hebben we ook je leesadditie (ADD) nodig.

Je kunt er ook voor kiezen om een bril te bestellen en je recept later aan ons door te geven. Dan reserveren wij het model dat je hebt uitgekozen voor je en gaan we aan de slag met je bril zodra we alle gegevens van je binnen hebben.
Er zijn een aantal verschillende manieren om je recept aan ons door te geven tijdens het bestellen. Je kunt:

  • je recept zelf invullen tijdens het bestelproces
  • een foto uploaden van je recept en vervolgens vullen wij alle gegevens voor je in
  • voor de optie kiezen “ik wil mijn sterkte later doorgeven”. Vervolgens kun je je recept naar ons opsturen via hallo@aceandtate.nl waarna wij de gegevens voor je invullen.


Als je tegen problemen aanloopt tijdens het invullen van je recept dan kun je altijd even contact met ons opnemen via chat, telefoon of email.

Het recept voor je contactlenzen is helaas anders dan voor je bril. Omdat contactlenzen direct op je ogen zitten en brilglazen voor je ogen verschillen deze van sterkte. Om er zeker van te zijn dat je een bril ontvangt waarmee je helemaal goed kunt kijken is het dus noodzakelijk dat je een recept gebruikt dat specifiek is bedoeld voor een bril.

Wij bieden kosteloze en vrijblijvende oogmetingen aan in al onze winkels, je kunt hier een afspraak inplannen. Je kunt ook altijd een oogmeting laten doen bij een lokale opticien wanneer je niet in de buurt woont van onze winkels.
Wij kunnen glazen maken tot een maximale sterkte tussen -10 tot +10 en een maximale cilinder tussen -4 tot +4. Zelfs met een hoge sterkte kun je dus ook bij ons terecht!

Voor glazen met een dioptrie (sterkte en cilinder bij elkaar opgeteld) hoger dan 3.25 gebruiken wij hoge index glazen. Deze zijn dunner en zien er voor hogere sterktes beter uit dan standaard glazen. Voor deze verdunning worden geen extra kosten in rekening gebracht. Wij gebruiken altijd dezelfde glazen voor je rechter- en linkeroog, dus wanneer één van je ogen een hogere sterkte heeft dan zullen beide glazen verdund worden.

Mocht je hier vragen over hebben helpen we je graag via hallo@aceandtate.nl of 020-2050738 (maandag t/m vrijdag 9.00-18.00).
Wij maken glazen tot een maximale cilinder van -4 of +4, dus met een cilinder kun je ook bij ons terecht! Om je glazen te kunnen maken hebben wij de waarde van je cilinder (C of Cyl) nodig en je as (A, AXI, AXS). Wij rekenen geen extra kosten voor een cilinder, dus je zult nooit meer betalen dan de prijs die op onze website staat.
Helaas bieden wij op dit moment geen prismaglazen aan in onze brillen. Een prisma-afwijking is erg foutgevoelig en bij verkeerd aanmeten kan het klachten verergeren. Daarnaast is hiervoor binoculair onderzoek nodig, wat niet standaard in een oogmeting zit.

Wel kun je een Ace & Tate montuur zonder glazen kopen en er bij een lokale opticien prismaglazen in laten slijpen. Bij deze optie wordt er 10% in mindering gebracht op de prijs van de bril. Tijdens het bestelproces kun je kiezen voor de optie “bril zonder sterkte” en “ik ga andere glazen in de bril laten zetten”. Vervolgens wordt de korting automatisch van het totaalbedrag afgehaald.
Al onze (zonne)brillen zijn ook verkrijgbaar als multifocale bril. Het grote voordeel van een multifocale bril is dat je op elke afstand scherp ziet zonder van bril te hoeven wisselen. Zo hoef je nooit meer twee brillen mee te nemen!

Een (zonne)bril met multifocale glazen zorgt voor een zeer geleidelijke overgang van de sterkte voor veraf in de bovenkant van het glas, naar je leessterkte in het onderste gedeelte van het glas. Als je door je bril kijkt gebruik je het bovenste gedeelte om iets vanaf een grote afstand te bekijken, het gedeelte in het midden van de bril om voorwerpen op tussenafstanden te zien en het onderste gedeelte om te lezen en om scherp te zien op een korte afstand.

Een complete bril, inclusief multifocale glazen, kost €248. Een zonnebril inclusief multifocale zonnebrilglazen kost €298. Onze multifocale glazen zijn standaard voorzien van een superontspiegelingslaag, UV-beschermingslaag, anti-kraslaag en een vuilafstotende laag.
Wanneer je moeite hebt met het lezen van je beeldscherm en het vervelend vindt om steeds te wisselen tussen je leesbril en een andere bril dan biedt een computerbril de ideale oplossing. Een computerglas is specifiek ontworpen voor het langdurig comfortabel werken achter een beeldscherm. De bovenkant van het glas is ideaal om je beeldscherm goed te kunnen zien, terwijl de onderkant van het glas geschikt is om alles comfortabel te kunnen lezen. Het leesgedeelte is een stuk groter dan een normale multifocale bril, waardoor je de bril de hele dag op kunt hebben tijdens het werken.

Als je nog nooit een computerbril hebt gedragen dan adviseren we je om dit eerst even te bespreken met één van onze opticiens. Hij of zij kan je ogen dan nogmaals kosteloos opmeten en je helpen bij het uitkiezen van de perfecte bril. Je kunt hier een afspraak inplannen.

Mocht je al eerder een computerbril hebben gehad en wil je de nieuwe bril online bestellen dan kun je contact opnemen met onze klantenservice graag via hallo@aceandtate.nl of 020-2050738 (maandag t/m vrijdag 9.00-18.00). Zij hebben je graag bij het bestellen van je nieuwe bril!

Een complete computerbril, inclusief glazen, kost €248. Onze computerglazen zijn standaard voorzien van een superontspiegelingslaag, UV-beschermingslaag, anti-kraslaag en een vuilafstotende laag.
Hieronder kun je een overzicht vinden van alle type brillen die wij aanbieden en hoeveel deze kosten. Als je niet helemaal zeker weet wat voor bril je nodig hebt dan kun je altijd even contact met ons opnemen via hallo@aceandtate.nl of 020-2050738 (maandag t/m vrijdag 9.00-18.00).

Type bril Prijs
Zonnebril zonder sterkte €98
Enkelvoudige bril €98
Leesbril €98
Enkelvoudige zonnebril op sterkte €148
Multifocale bril €248
Multifocale zonnebril €298
Computerbril €248
Al onze brillen worden gemaakt met hoge kwaliteit kunststof glazen. De glazen zijn standaard voorzien van een dubbele ontspiegelingslaag voor een optimaal kijkgemak, een anti-kraslaag om de kans op beschadigingen te minimaliseren en een UV-beschermingslaag om je ogen te beschermen tegen schadelijk UV-licht. Onze glazen worden zorgvuldig op maat geslepen in een glazen-laboratorium in Amsterdam dat al meer dan 90 jaar één van de meest toonaangevende glazenleveranciers van Nederland is.
Het belangrijkste is dat jij je comfortabel voelt met de bril op.

Verder kun je op de volgende punten letten bij het uitzoeken van je nieuwe bril:

  • Je pupillen moeten zoveel mogelijk in het midden van het glas zitten
  • De glazen horen niet breder te zijn dan je gezicht
  • Het is het mooist wanneer je wenkbrauwen niet achter de bril vallen, zodat je gezichtsuitdrukkingen nog goed te zien zijn
  • Je wangen horen niet tegen het montuur aan te drukken wanneer je lacht
  • De bril hoort niet van je neus te glijden


Je kunt altijd de Ace & Tate guide gebruiken zodat wij je een aantal monturen kunnen aanraden die goed zullen staan bij jouw gezichtsvorm, stijl en de gelegenheid waar je de bril voor wilt bestellen.
Het kan zijn dat je nieuwe bril nog niet helemaal goed zit of iets afzakt wanneer je deze ontvangt. Dit kan heel makkelijk en snel opgelost worden door de pootjes van je bril te laten stellen.

Wij kunnen je bril kosteloos en direct voor je stellen in al onze winkels. Je hoeft hier geen afspraak voor te maken en kunt gewoon een keer binnenlopen wanneer het jou uitkomt.

De volgende problemen kunnen worden opgelost door het laten stellen van je bril:

  • De bril zit te strak of te los achter je oren
  • De pootjes zijn iets te lang of te kort
  • De pootjes zitten te strak aan de zijkant van je gezicht
  • Het montuur zit scheef wanneer je de bril op hebt


Als je niet in de buurt woont van onze winkels dan kun je je bril laten stellen bij een lokale opticien. Zij willen dit vaak graag voor je doen, maar kunnen hier soms een kleine vergoeding voor vragen.
Je kunt de afmetingen van onze verschillende brillen vinden wanneer je op het specifieke montuur klikt. Onder de foto kun je een knop “Afmetingen” vinden en hier staan de breedte van de lens, de lengte van de pootjes en de lengte van de neusbrug in millimeters.
Wij kunnen met trots zeggen dat we betrokken zijn bij elke stap van het Ace & Tate productieproces. Onze designers ontwerpen onze collecties op het hoofdkantoor in Amsterdam. Vervolgens worden deze ontwerpen zorgvuldig handgemaakt in een familiebedrijf in Noord-Italië. De teflon gecoate schroeven zorgen ervoor dat onze monturen duurzaam en sterk zijn en het speciaal geselecteerde acetaat geeft elk frame een uniek kleurenpatroon. Tenslotte worden onze glazen zorgvuldig op maat geslepen in een glazen-laboratorium in Amsterdam dat al meer dan 90 jaar één van de meest toonaangevende glazenleveranciers van Nederland is.
Wij zijn ervan overtuigd dat een goed ontworpen bril van hoge kwaliteit niet duur hoeft te zijn. Alle monturen worden door ons zelf ontworpen in Amsterdam en online of in onze eigen winkels verkocht. Door op deze wijze te werken, nemen wij een aantal schakels uit de productieketen weg hetgeen ons in staat stelt om een prachtig product voor een revolutionaire prijs aan te bieden. Bij ons betaal je namelijk alleen voor het design en de productie, niet voor tussenpersonen en hun marges.

The traditional way



The Ace & Tate way

Je kunt de glazen het beste schoonmaken met het microvezeldoekje dat je bij de bestelling van je bril krijgt. Lauw water en vloeibare zeep kan eventueel ook, droog vervolgens af met een schone, droge doek (geen keukenpapier). Gebruik geen vochtige doekjes waar alcohol of andere bijtende stoffen in zitten; dit kan de coatings aantasten.
Vanaf een jaar of veertig/vijftig krijgen steeds meer mensen last van verziendheid. Omdat de elasticiteit van je oogspier afneemt kan het steeds lastiger worden om te lezen of om objecten van dichtbij te bekijken. Dit probleem kan heel gemakkelijk verholpen worden door een leesbril te dragen, maar wat als je normaal al een vertebril draagt?

In deze situatie is een multifocale bril de perfecte oplossing. Met een multifocale bril kun je probleemloos veraf, op de tussenafstand en dichtbij zien. Je hoeft hierdoor dus nooit te wisselen tussen je gewone bril en leesbril.

Een (zonne)bril met multifocale glazen zorgt voor een zeer geleidelijke overgang van de sterkte voor veraf in de bovenkant van het glas, naar je leessterkte in het onderste gedeelte van het glas. Als je door je bril kijkt gebruik je het bovenste gedeelte om iets vanaf een grote afstand te bekijken, het gedeelte in het midden van de bril om voorwerpen op tussenafstanden te zien en het onderste gedeelte om te lezen en om scherp te zien op een korte afstand.

Merk je dat je moeite hebt met lezen? Kom dan snel een keer langs in één van onze winkels om een kosteloze en vrijblijvende oogmeting te laten doen. Je kunt hier een afspraak boeken.
Al onze multifocale (zonne)brillen worden geproduceerd door middel van een innovatieve digitale slijptechniek. Afhankelijk van je sterkte wordt de index (de dikte) van de glazen aangepast voor een optimaal resultaat. De glazen geven meer comfort en zijn minder breekbaar dan minerale glazen.

De glazen worden speciaal voor jou op maat geslepen in een glazen-laboratorium in Amsterdam dat al meer dan 90 jaar één van de meest toonaangevende leveranciers van optische glazen is.
Wij bieden een aantal verschillende type brillen aan. Hieronder zie je met welke coatings de glazen standaard worden geleverd:

Zonnebril zonder sterkte UV-bescherming
Anti-kras
Zonnebril met sterkte Ontspiegeling
UV-bescherming
Anti-kras
Enkelvoudige bril Ontspiegeling
UV-bescherming
Anti-kras
Multifocale bril Ontspiegeling
UV-bescherming
Anti-kras
Water- en vuilafstotend
Multifocale zonnebril Ontspiegeling
UV-bescherming
Anti-kras
Water- en vuilafstotend
Computerbril Ontspiegeling
UV-bescherming
Anti-kras
Water- en vuilafstotend
In de afbeelding hieronder kun je de verwachte levertijd per type bril zien. Wij doen altijd ons best om je bril zo snel mogelijk te leveren:

Type bril Levertijd
Montuur zonder glazen 1-3 werkdagen
Clip-on zonnebril 1-3 werkdagen
Zonnebril zonder sterkte 1-3 werkdagen
Enkelvoudige bril 7-9 werkdagen
Leesbril 7-9 werkdagen
Enkelvoudige zonnebril op sterkte 7-9 werkdagen
Multifocale bril 10-12 werkdagen
Multifocale zonnebril 10-12 werkdagen
Computerbril 10-12 werkdagen
In onze winkels in Rotterdam, Amsterdam (alleen Van Woustraat 67), München en Berlijn bieden wij een Same Day Service aan. Deze service biedt je de mogelijkheid om je bril dezelfde dag, of zelfs binnen een uur, op te halen bij één van onze winkels. De kosten zijn €20 en de service is beschikbaar voor brillen met een sterkte tussen de -6.00 en +4.00 en een cilinder tot maximaal -2.
Op dit moment verzenden wij onze brillen naar Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Engeland, Schotland, Ierland, Denemarken en Zweden. Wij betalen altijd voor de verzendkosten, dus er zullen geen extra kosten bovenop de bril komen.
Wij betalen de verzendkosten, dus er komen nooit extra kosten bij voor de verzending. Zelfs wanneer je de bril naar België, Duitsland, Oostenrijk, Engeland, Schotland, Ierland, Denemarken of Zweden laat versturen.
Wanneer je een nieuwe bril gaat dragen dan moeten je ogen altijd even wennen aan de manier hoe je door het glas kijkt. Dit is vooral het geval wanneer je ook een nieuwe sterkte in je glazen hebt. Deze gewenningsperiode kan ongeveer een week duren voor een enkelvoudige bril en twee tot drie weken voor een multifocale bril. Wanneer je niet direct comfortabel door je bril kunt kijken dan willen wij je adviseren om je bril toch drie volle dagen achter elkaar te dragen. Zo geef je je ogen de kans om aan de nieuwe bril te wennen en vaak trekken de klachten na deze periode weg.

Het is ook belangrijk dat het focuspunt van de glazen op de goede positie voor je ogen zit. Om deze reden raden wij het aan om je bril te laten stellen zodat deze perfect op je gezicht zit. Wij kunnen dit altijd direct en kosteloos voor je doen in onze winkels. Je hoeft hier geen afspraak voor te maken en kunt gewoon een keer binnenlopen wanneer het jou uitkomt. Als je niet in de buurt woont van onze winkels dan kun je je bril ook laten stellen bij een lokale opticien.

Wanneer je nog steeds niet helemaal tevreden bent met je bril nadat je deze een aantal dagen hebt uitgeprobeerd dan kan het zijn dat je recept toch iets aangepast moet worden. In dit geval kun je je klachten het beste even bespreken met een opticien en een nieuwe oogmeting laten doen. Je kunt hier een afspraak inplannen voor een (nieuwe) oogmeting in onze winkels. Mocht blijken dat je inderdaad een aanpassing nodig hebt dan zullen wij de glazen tot 30 dagen na de ontvangstdatum kosteloos vervangen. Je kunt contact met ons opnemen via hallo@aceandtate.nl of 020-2050738 (maandag t/m vrijdag 9.00-18.00) voor meer informatie over het retour- en ruilproces.
Een nieuwe bril kan altijd even wennen zijn. Als je voor het eerst een multifocale (zonne)bril hebt dan willen wij je graag een aantal tips geven om ervoor te zorgen dat je zo snel mogelijk kunt genieten van je nieuwe bril!

Het belangrijkst is het wennen aan de afzonderlijke kijkzones en hun positie in het glas: in het onderste deel van het glas zie je alleen op korte afstanden scherp, het bovenste deel van het glas gebruik je wanneer je iets vanaf een grote afstand bekijkt. Richt altijd het puntje van je neus naar wat je wilt zien en zorg ervoor dat je je kin omhoog houdt terwijl je leest. Op deze manier weet je zeker dat je door het juiste gedeelte van het glas kijkt.

In tegenstelling tot enkelvoudige glazen zijn multifocale glazen in sommige delen van het glas minder scherp dan in andere delen, dit kan zorgen voor een beetje wazigheid en kleine vervormingen aan de rand van het glas. Het kan een paar uur tot een paar weken duren voordat je helemaal gewend bent aan je nieuwe glazen.

Het kan zijn dat je bril nog niet helemaal goed op je gezicht zit. We adviseren je in dit geval je bril kosteloos te laten stellen in één van onze winkels of (tegen een kleine vergoeding) bij een lokale opticien.
Wanneer je niet helemaal tevreden bent met je nieuwe bril en hem toch liever wilt omruilen voor een ander model of voor een andere kleur dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via via hallo@aceandtate.nl of 020-2050738 (maandag t/m vrijdag 9.00-18.00). Wij gaan dan zo snel mogelijk aan de slag met jouw nieuwe bril en sturen je een retouretiket op waarmee je de ontvangen bril kosteloos terug kunt sturen.

Zodra wij je bril hebben ontvangen wordt de nieuwe bril direct naar je opgestuurd. Zo hoef je dus nooit een nieuwe bestelling te plaatsen of opnieuw te betalen.

Mocht je in de buurt wonen van één van onze winkels dan kun je je bril uiteraard ook altijd ruilen of retourneren in de winkel.
Wanneer je niet helemaal tevreden bent met je nieuwe bril, om wat voor reden dan ook, dan kun je je bril altijd binnen 30 dagen kosteloos retourneren. Dit geldt ook voor (zonne)brillen op sterkte. Je kunt contact opnemen met onze klantenservice via via hallo@aceandtate.nl of 020-2050738 (maandag t/m vrijdag 9.00-18.00) en dan sturen wij je zo snel mogelijk een retouretiket op. Zodra je bril is aangekomen bij ons hoofdkantoor in Amsterdam zullen we je bril kosteloos omruilen of het volledige aankoopbedrag terugstorten op jouw rekening.
Ja zeker, je kunt een bril altijd binnen 30 dagen kosteloos ruilen of retourneren, zelfs als deze met glazen op sterkte is gemaakt. Je kunt contact opnemen met onze klantenservice via hallo@aceandtate.nl of 020-2050738 (maandag t/m vrijdag 9.00-18.00), dan sturen wij je zo snel mogelijk een retouretiket op.
Met de Home Try-On service kun je kosteloos tot vijf monturen (zonder glazen op sterkte) gedurende vijf werkdagen thuis uitproberen.

Nadat je jouw Home Try-On op onze website besteld hebt, ontvang je het pakket binnen een aantal werkdagen op je afleveradres. Het pakket bevat de monturen die je hebt uitgekozen, een pakbon, een voorgedrukt retourlabel en een sticker om de doos mee dicht te plakken. Na 5 werkdagen hoef je alleen de instructies op het bijgevoegde retourformulier te volgen om het pakketje kosteloos naar ons terug te sturen.

Als je op welk moment dan ook (voor, tijdens of nadat je jouw Home Try-On hebt ontvangen) beslist om één of meerdere modellen te willen kopen, kun je naar de website gaan om deze te bestellen. We sturen je dan een gloednieuw montuur met voor jou op maat geslepen glazen erin.

Je kunt heel gemakkelijk zien welke monturen je thuis kunt passen. Bovenaan de pagina met onze gehele collectie kun je op het kopje thuis passen klikken en vervolgens het vakje "beschikbaar voor home try-on" aanvinken om zo alle modellen te zien die op dat moment beschikbaar zijn voor onze Home Try-On service.
Ja zeker, de service is geheel kosteloos en vrijblijvend. Er zijn geen kosten aan verbonden, wij betalen alle verzendkosten en mocht je toch geen keuze kunnen maken dan ben je nooit verplicht om een bril te bestellen.
Je kunt tot vijf monturen selecteren om thuis te proberen met onze kosteloze Home Try-On service. Klik op de gele "+thuis passen"-knop bij ieder montuur in onze collectie dat je wil toevoegen. Nadat je vijf monturen hebt geselecteerd, ga je naar je winkelwagen rechts bovenin je scherm. Klik vervolgens op "Bestel home try-on" en volg de instructies.
Er kunnen twee redenen zijn dat het montuur dat jij graag thuis wilt passen op dit moment niet beschikbaar is. Bij sommige modellen staat de melding "dit model bieden wij niet aan voor home try-on", wat betekent dat het model helaas niet meer te bestellen is om thuis te passen omdat de voorraad op dat moment erg laag is. Bij andere modellen zie je de melding "dit model is momenteel niet op voorraad voor home try-on", wat betekent dat wij het model wel aanbieden om thuis te passen maar dat alle pasmodellen op dat moment zijn uitgeleend.

Wij krijgen elke dag tientallen pakketjes binnen van klanten die hun Home Try-On brillen terugsturen. Wij zetten deze iedere dag aan het eind van de middag weer op de website, dus je kunt het beste elke dag even kijken of het model dat jij graag zou willen passen alweer te bestellen is.

Je kunt heel gemakkelijk zien welke monturen je thuis kunt passen. Bovenaan de pagina met onze gehele collectie kun je op het kopje thuis passen klikken en vervolgens het vakje "beschikbaar voor home try-on" aanvinken om zo alle modellen te zien die op dat moment beschikbaar zijn voor onze Home Try-On service.
Natuurlijk, wij vinden het ontzettend leuk om je te helpen met kiezen! Er zijn verschillende manieren om persoonlijk stijladvies te vragen aan één van onze medewerkers. Stuur wat foto’s van jezelf op via één van de kanalen hieronder en wij zullen je dan zo snel mogelijk adviseren welke bril het beste bij je past:

  • Stuur een foto van jezelf via Whatsapp: +31 (0)6 5771 6802
  • Chat direct met één van onze medewerkers via de chat
  • Stuur een foto van jezelf via email naar hallo@aceandtate.be
Nee helaas niet. Om onze Home Try-on service zo efficiënt mogelijk te maken verzenden we de monturen met transparante plano glazen (glazen zonder sterkte).

Als je de zonnebrillen wilt passen kun je altijd langs één van onze winkels gaan om onze gehele collectie te proberen en te bestellen. Zonnebrillen zonder sterkte kunnen (indien op voorraad) direct worden aangeschaft en meegenomen.
Hieronder kun je een overzicht vinden van de verschillende type brillen die wij aanbieden en hoeveel deze kosten. De prijs is inclusief glazen op sterkte en verzendkosten, dus er komen geen extra kosten bij.
Type bril Prijs
Zonnebril zonder sterkte €98
Enkelvoudige bril €98
Leesbril €98
Enkelvoudige zonnebril op sterkte €148
Multifocale bril €248
Multifocale zonnebril €298
Computerbril €248


Je kunt bij ons ook een bril zonder glazen bestellen. Bij deze optie wordt er 10% in mindering gebracht op de prijs van de bril, wat direct van het aankoopbedrag wordt afgetrokken tijdens het bestelproces.
Alle prijzen op de website zijn inclusief glazen op sterkte en alle coatings die je nodig hebt. Hier kun je een overzicht zien van de coatings die standaard worden aangebracht per type bril.

Zonnebril zonder sterkte UV-bescherming
Anti-kras
Zonnebril met sterkte Onstpiegeling
UV-bescherming
Anti-kras
Enkelvoudige bril Onstpiegeling
UV-bescherming
Anti-kras
Multifocale bril Onstpiegeling
UV-bescherming
Anti-kras
Water- en vuilafstotend
Multifocale zonnebril Onstpiegeling
UV-bescherming
Anti-kras
Water- en vuilafstotend
Computerbril Onstpiegeling
UV-bescherming
Anti-kras
Water- en vuilafstotend


Voor hogere sterktes gebruiken wij hoge indexglazen. Deze glazen zijn dunner en geven esthetisch gezien een mooier effect voor hogere sterktes. Hier worden geen extra kosten voor gerekend.
JJe kunt je bestelling bij ons betalen met iDeal, creditcard, Pay-Pal of achteraf betalen via Klarna. In onze winkels kun je tevens pinnen. Helaas accepteren wij geen contant geld in de winkels.
Iedereen met een aanvullende verzekering voor brillen komt in aanmerking voor een Ace & Tate bril. De hoogte van je vergoeding hangt af van je pakket en hoeveel je al van je vergoeding gebruikt hebt.

In het afrekenproces maak je op de laatste pagina (de pagina waar je een betalingsmethode kiest) duidelijk dat jij de bril via je verzekering wilt aanschaffen. Dit doe je door de optie ‘ik wil deze bril(len) aanschaffen via mijn zorgverzekering’ aan te vinken. Ben je het vergeten aan te vinken? Stuur dan een mail naar hallo@aceandtate.nl.

Nadat jij de bril hebt afgerekend zullen wij een declaratie indienen bij je zorgverzekering. De hoogte van je vergoeding hangt af van je pakket en hoeveel je al van je vergoeding gebruikt hebt. Als je verzekering de declaratie heeft goedgekeurd dan hebben zij maximaal 30 dagen om de vergoeding naar ons over te maken. Zodra wij het bedrag hebben ontvangen storten wij het direct terug op de rekening waarmee jij de bril hebt besteld.

Check hier hoeveel je vergoed krijgt van je zorgverzekering.
Ja dat kan. Wij bieden cadeaubonnen aan van €49, €98 en €148. Deze kun je hier bestellen. Vervolgens ontvang je de cadeaubon bij jou thuis. We streven ernaar bestellingen die op werkdagen voor 15:00 zijn geplaatst diezelfde dag te versturen.

Ook is het mogelijk om een cadeaubon aan te schaffen in één van onze winkels. Je kunt de cadeaubon dan direct meenemen.

Onze cadeaubonnen hebben geen vervaldatum, dus ze zijn voor altijd geldig.
Wanneer je je favoriete bril hebt uitgezocht kun je op de groene knop “Bestel” klikken om deze toe te voegen aan je winkelmandje. Ga vervolgens naar "Plaats bestelling" en log in als je al een account hebt. Heb je nog geen account, kies dan voor 'Ik ben nieuw bij Ace & Tate'. Voer na het invullen van je gegevens rechts onderin je scherm de code van je cadeaubon in en klik op "Activeer". De korting wordt nu automatisch toegepast op je bestelling.
Telefoon :+31 (0)20 261 36 47

E-mail:

marit@aceandtate.com (office manager)
press@aceandtate.com (PR afdeling)

Adres:

  • Sarphatistraat 370-3
  • 1018 GW Amsterdam
  • Nederland
Ace & Tate ontwerpt en verkoopt brillen en zonnebrillen online vanaf €98, inclusief glazen op sterkte.

Wij zijn Ace & Tate begonnen vanuit de overtuiging dat een goed ontworpen bril van hoge kwaliteit niet duur hoeft te zijn. Alle monturen worden door ons zelf ontworpen in Amsterdam. Door onnodige schakels uit de keten te halen, hoeven minder mensen betaald te worden. Je betaalt bij ons dus alleen voor design en kwaliteit, niet voor tussenpersonen en hun marges.
Je betaalt bij ons alleen voor het ontwerp en de kwaliteit.

Wij zijn ervan overtuigd dat een goed ontworpen bril van hoge kwaliteit niet duur hoeft te zijn. Alle monturen worden door ons zelf ontworpen in Amsterdam en online verkocht. Door op deze wijze te werken, nemen wij een aantal schakels uit de waardeketen weg hetgeen ons in staat stelt om een duurzaam product voor een revolutionaire prijs aan te bieden. Bij ons betaal je namelijk alleen voor het design en de productie, niet voor tussenpersonen en hun marges.

Lees meer over hoe wij onze brillen voor een revolutionaire prijs kunnen te bieden.
Nee, wij doen geen concessies op kwaliteit.

Elk montuur wordt met de hand vervaardigd en ondergaat een productieproces van ten minste 50 stappen. De monturen worden gemaakt van hoogwaardig acetaat; een stevig, licht en duurzaam materiaal. Onze kunststof glazen worden ingeslepen in een gerenommeerd Nederlands laboratorium en zijn voorzien van alle gangbare coatings: een anti-kraslaag, UV-beschermingslaag en ontspiegelingslaag. Onze multifocale glazen hebben ook een vuil- en waterafstotende laag.

Lees meer over het productieproces en de kwaliteit van de materialen die wij gebruiken.
Het Ace & Tate Creative Fund geeft opkomende artiesten de kans om hun creative ideeën tot leven te brengen. Wij zijn als start-up gegroeid door een geloof in ons merk en sterke banden met de dynamische creative community. Het Ace & Tate Creative Fund benadrukt onze betrokkenheid met deze community door geselecteerde individuen te steunen en door hulp te bieden bij het lanceren en realiseren van hun creatieve projecten.

Het doel van het Ace & Tate Creative Fund is het steunen van individuen en collectieven overal ter wereld en in elk medium, die creatieve risico’s durven te nemen en ons verrassen met innovatieve concepten. Onze steun begint met een eenmalige beurs voor een specifiek project, maar de samenwerking stopt hier niet. Wij gebruiken ons uitgebreide netwerk en connecties om de ontwikkeling van het project zo goed mogelijk te begeleiden en te assisteren. Door de artiesten via onze social media kanalen en de kanalen van specifiek geselecteerde media partners onder de aandacht te brengen versterken wij de aanwezigheid en zichtbaarheid van deze artiesten.

Lees meer meer over het Ace & Tate Creative Fund.